XEROX, ONTWERP EENS EEN APPLICATIE VOOR MIJ


Zaventem, mrt 19, 2008 – Xerox BeLux kondigt een versterking aan van de synergieën tussen de drie divisies Xerox Office (kantooruitrusting), Xerox PSG (oplossingen voor de productie van documenten met grote volumes) en Xerox Global Services (al dan niet uitbestede documentendiensten). Daarbij staan de applicaties en de productiviteit van de klanten centraal.

Inhoudsbeheer via multifunctionele toestellen
De synergieën tussen de divisies Xerox Office en XGS (Xerox Global Services) komen onder andere tot uiting in de ontwikkeling van EIP (Extensible Interface Platform)-applicaties die zodanig zijn ontworpen dat ze kunnen worden bediend via de gebruikersinterface van de multifunctionele systemen.

De aankondiging van vandaag is daarvan een perfect voorbeeld. Dankzij een nieuwe EIP-ontwikkeling zal de toegang tot DocuShare (de oplossing van XGS voor inhoudsbeheer) nu kunnen gebeuren via het touchscreen van de multifunctionele systemen van de divisie Xerox Office.

Ter herinnering, het zijn specialisten van het Xerox Development Consortium die de opdracht kregen om met de divisie XGS EIP-applicaties te ontwikkelen voor onder andere digitalisering en netwerkbeheer. In dit geval hebben we de EIP-ontwikkeling voor DocuShare te danken aan het bedrijf Thomas Gabel Consulting GmbH.

Via deze applicatie krijgen gebruikers via het touchscreen van hun multifunctioneel toestel geautoriseerde en beveiligde toegang tot de DocuShare-structuur voor inhoudsbeheer in hun ondernemingen. Zo kunnen ze informatie opzoeken, nieuwe documenten toevoegen via digitalisering, andere documenten afdrukken, enz.

Transpromotionele applicaties of applicaties voor transactionele promoties
Het begrip “transpromotioneel” heeft te maken met de creatie van een nieuw type documenten: transactiedocumenten (facturen, bankrekeninguittreksels, enz.) met daarop persoonlijke aangepaste promotionele marketingberichten (reclame en promotionele aanbiedingen). Het creatieve werk – dat kan worden toevertrouwd aan de divisie XGS – is uiteraard nodzakelijk, maar volstaat op zich niet om transpromotionele acties tot stand te brengen. Men moet ook beschikken over snelle, hoogwaardige digitale afdruktoestellen (zoals de digitale kleurenpers Xerox iGen3 of eender welke andere digitale productiepers van Xerox), beheerssystemen voor de documentenwerkstroom (van de creatie van de documenten tot hun verzending, via het afdrukken, de routering, enz.), dynamische-ontwerpsoftware voor documenten, en CRM-tools. Allemaal elementen die tot voor kort nog ontbraken.

Met de lancering van de Xerox 490/980 printer bevestigt Xerox zijn wil om een leidinggevende rol te spelen op deze markt. Deze printer is het ideale hulpmiddel voor prepressateliers en gegevenscentra om gemakkelijker en goedkoper transactiedocumenten met promotionele marketingboodschappen te produceren. Deze digitale printer werkt monochroom of in quadrichromie met een resolutie van 600 dpi, ongeacht het gebruikte papiergewicht. De Xerox 490 drukt 69 meter of 450 afbeeldingen (recto A4) per minuut af; de afdruksnelheid bij de Xerox 980 ligt twee keer hoger. Naast een nieuwe droge kleurentoner voor een homogene kwaliteit, gebruikt de Xerox 490/980 de Flash Fusing lasertechnologie die geen enkele hitte of druk produceert op het niveau van de dragers, waardoor een uitgebreider gamma van papiergewichten en speciale dragers (plastic kaarten, stickers, enz.) kan worden gebruikt dan bij de concurrentie.

Volgens de DMA (Direct Marketing Association) zijn van de 27 brieven die Amerikaanse consumenten wekelijks ontvangen, de transactiedocumenten diegene die zo goed als zeker geopend zullen worden. Via transactiedocumenten die werden verrijkt met promotionele boodschappen kunnen ook daadwerkelijk nieuwe kansen voor inkomsten gegenereerd worden. Volgens een studie van het onafhankelijke bureau InfoTrends over de toekomst van direct marketing, transactiedocumenten en transactionele promoties, denken ondervraagde bedrijven in Noord-Amerika dat het aandeel van digitale transactionele afdrukken 33% zal bedragen in 2010, tegenover 22,9% in 2006. Alle indicatoren laten dus het beste uitschijnen.

- XXX -

Over Xerox Global Services
De diensten die de afdeling Xerox Global Services aanbiedt, zijn opgesplitst in vier gamma’s van diensten: de optimalisatie van kantooromgevingen (beheer van inkomende en uitgaande post, beheer van processen en uitrusting voor kantoorafdrukken), het beheer van businessprocessen die afhangen van documenten (administratieve, financiële en CRM-processen), het ontwerp en de aanmaak van documenten (documentontwerp, uitbesteding van de uitrusting voor de productie van documenten, beheer van de productie van documenten bij de klant, beheer van de levenscyclus van productdocumentatie, hulp bij de aankoop van afdrukken via internet) en de digitalisering en opslag van documenten.

Over Xerox Europe
Xerox Europe, dat belast is met de Europese activiteiten van Xerox Corporation, commercialiseert een compleet gamma van producten, oplossingen en diensten van Xerox met de bijhorende supplies en software. Zijn aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantooromgevingen van allerlei omvang, de markt voor productieprinten en de grafische sector, alsook diensten zoals advies, systeemontwerp en -beheer en documentuitbesteding.

Xerox Europe bezit ook logistieke en productie-eenheden in Ierland, Groot-Brittannië en Nederland, naast een research- en ontwikkelingscentrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble. Bezoek de site www.xerox.com voor bijkomende informatie.

Xerox® is een handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve bedrijven.

Contacten voor de redacties:
Pierre Collette,
Xerox België-Luxemburg
Tel.: 02 716 65 11
E-mail: pierre.collette@xerox.com

Renato Jannone,
Eurolife
Tel.: 02 374 74 04,
GSM: 0495 26 12 03
E-mail: renato.jannone@eurolife.be