Naar hoofdinhoudKlik om onze Toegankelijkheidsverklaring te lezen of neem contact met ons op als u vragen over toegankelijkheid heeft.

Wendy Abbott, Xerox engineer, with an icon of the ConnectKey user interface she designed
Agents of Change

Wendy Abbott: Problemen oplossen met software

“Mensen gebruiken dit elke dag, en het maakt hun leven productiever.’”

Tikken, swipen, slepen: Een inkijkje in de nieuwste ConnectKey® printerinterface

Manager softwareontwikkeling Wendy Abbott heeft zich in de afgelopen zes jaar gestort op de interfacetechnologie ConnectKey. In de loop van haar carrière heeft Wendy een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van hoe mensen optimaal gebruik kunnen maken van hun apparaten met ConnectKey, waaronder de nieuwe Xerox® AltaLink® hoogvolume MFP's.

Jonge jaren

Al op jonge leeftijd was Wendy geïnteresseerd in het oplossen van puzzels, zoals wiskundige formules en figuren. Op de middelbare school deed ze mee aan een eendaags zomerkamp dat werd gesponsord door IBM. Daar maakte ze kennis met de wereld van het programmeren, en vanaf dat moment oefende ze elke dag met het maken van instructiereeksen om de computer handelingen te laten uitvoeren. Al snel kreeg Wendy door dat ze haar interesse in wiskunde kon combineren met de creativiteit van het ontwerpen van algoritmes om tastbare oplossingen te creëren.

Toen het tijd werd een studie te kiezen, stelde haar vader, die zelf docent was, informatica voor. Dat leek met het oog op zowel haar interesses als de toekomstige arbeidsmarkt wel een goed idee. Al na één semester concludeerde Wendy dat ze de juiste keuze had gemaakt. Al die dingen die ze zo leuk vond aan wiskunde, het oplossen van problemen en het onderzoeken van computerinterfaces stonden aan de basis van haar carrière in de softwareontwikkeling.

"De kant van de gebruikersinterface vond ik altijd al het leukst, vooral omdat ik naast het schrijven van de software zelf ook graag nadenk over hoe de gebruiker met het apparaat omgaat", vertelt Wendy. "Kunstmatige intelligentie vind je tegenwoordig overal, niet alleen op de geijkte plekken zoals de apps op je smartphone. In je kopieerapparaat zit ook software, in je auto, en misschien zelfs wel in je koelkast!"

ConnectKey user interface

Werken bij Xerox: de weg naar het touchscreen

Wendy begon haar carrière bij Xerox als software-engineer en heeft in de loop der jaren voor verschillende productfamilies gewerkt. Haar huidige functie is heel breed. Zo zit ze het ene moment diep in de technische details en moet ze het volgende moment een stap achteruit zetten, naar het grote geheel kijken en een strategische beslissing nemen. "Soms is dat lastig, maar ik vind de variatie in deze functie wel heel leuk", zegt Wendy.

Sinds Wendy zich als softwareontwikkelaar ging bezighouden met de interfacetechnologie ConnectKey, is het belangrijkste doel het ontwikkelen van een ecosysteem dat de productiviteit van de gebruikers bevordert. Stel je voor: een kantooromgeving waar alle printers dezelfde basisfuncties en functionaliteit hebben. "Onze printers kunnen meer dan alleen scannen, faxen en kopiëren", vertelt Wendy. Het zijn echte krachtpatsers, waarmee je sneller meer werk gedaan krijgt."

Tegen het eind van het eerste decennium van de 21e eeuw werden smartphones en tablets zonder toetsen de standaard voor elektronische apparatuur. Wendy's team heeft daarop gereageerd door een interface te bouwen die de gebruikers van nu aanspreekt.

"Tikken, slepen en swipen, dat is hoe mensen tegenwoordig omgaan met hun virtuele content. Met een interface die lijkt op die van een smartphone, leren gebruikers makkelijker met het apparaat om te gaan. En dan kunnen ze de technologie gebruiken om beter en veel productiever te werken."

Om de innovaties van Xerox in actie te zien en meer verhalen van medewerkers te lezen, kunt u terecht op: Xerox Innovatie aan het werk

Photo of a street with an arrow on it, overlaid with the words "Agents of Change"

We hebben allemaal de wereld veranderd. Iedereen. Alleen al door er te zijn, te ademen, hebben we invloed.

Maar slechts weinigen van ons krijgen de kans om het leven van heel veel mensen beter te maken. En nog minder mensen krijgen die uitdaging dagelijks. De onderzoekers van Xerox krijgen die handschoen elke dag opnieuw toegeworpen: probeer een verandering te bewerkstelligen.

In ruil daarvoor krijgen ze van ons tijd en ruimte om te dromen, en de hulpbronnen om die dromen waar te maken – of ze nu nieuwe materialen met ongelooflijke functionaliteiten uitvinden, of augmented reality inzetten om het geheugen van alzheimerpatiënten te ondersteunen.

We zijn trots op onze 'Agents of Change' in de onderzoekscentra van Xerox over de hele wereld. Hier zijn een paar van hun verhalen.

Verwante Artikelen

  • Man sitting at desk on laptop.

    Casestudy Bell Law

    Ontdek hoe een toonaangevend arbeidsrechtkantoor hindernissen op het gebied van documentverwerking en -deling uit de weg heeft geruimd met de innovatieve oplossingen van Xerox® Workflow Central.

  • Students working at a table

    Trainingprovider innoveert de leermogelijkheden en maakt inhoud toegankelijker.

    CRC Formation trainingsmedewerkers gebruiken Xerox® Workflow Central om studenten nieuwe leermogelijkheden te bieden.

  • Hands typing on keyboard with app overlay

    3 Essentials to Cybersecurity - Part 1

    Discover how Xerox technologies can help to secure your printer and data.

  • Woman working at desk on her computer in her house with child on her lap.

    Make hybrid work, work

    See some of Xerox's top tips for making hybrid work, work for both small and medium businesses.

  • Woman looking at phone, with security overlay

    3 Essentials to Cybersecurity - Part 2

    Discover how Xerox technologies can help to secure your printer and data.

  • people working in office

    Create a more sustainable office

    Discover how Xerox enables more eco-friendly printing and sustainable strategies for businesses. Green solutions, recycling, and more.

Delen