Xerox richtlijnen voor sociale media

7 tips voor sociale media voor Xerox medewerkers

Het is geen geheim dat social media onze werkwijze fundamenteel hebben veranderd door coole, nieuwe manieren te bieden om samen te werken en met anderen te communiceren. We geloven oprecht in de kracht van dit soort openheid en kennisdeling, vooral met betrekking tot onze business en het verbeteren van de manier waarop mensen met elkaar in contact zijn en werken.

Als u een Xerox* medewerker of uitzendkracht bent die Xerox nieuws of inzichten gerelateerd aan uw werk deelt op blogs, forums, sociale netwerken of een ander soort social media, zijn deze richtlijnen voor u bedoeld. Deze richtlijnen gelden ook voor individuele adviseurs en externe bureaus die voor of namens Xerox werken. Het is de verantwoordelijkheid van de Xerox medewerker die met deze adviseurs en bureaus samenwerkt, te verzekeren dat deze richtlijnen en de Gedragscode van Xerox worden nageleefd.

Exercise good judgment

Gebruik uw gezonde verstand

Medewerkers zijn persoonlijk verantwoordelijk voor de content die ze publiceren. Houd conversaties positief en waarheidsgetrouw, gebruik geen taal die als vernederend, belastend, opruiend, enz. kan worden opgevat en maak geen negatieve opmerkingen over andere bedrijven. Beschouw social media als een uitbreiding van de werkplek en toon respect voor uw doelgroepen.

Be transparent

Wees transparant

Identificeer uzelf altijd als een medewerker van Xerox wanneer u bedrijfsgerelateerde zaken bespreekt. Die identificatie moet in de social-mediapost staan, niet alleen in uw profielbiografie. In de Verenigde Staten is dit openbaarmakingsbeleid in overeenstemming met de Federal Trade Commission. Klik hier voor meer informatie over de openbaarmakingsrichtlijnen van de FTC.

Show your expertise

Laat uw expertise zien

Als u een expert bent op uw gebied, moedigen we u aan om inzichten met betrekking tot uw werk met anderen te delen. Vergeet alleen niet uw beweringen te staven met ondersteunende, op feiten gebaseerde informatie. Het is altijd het beste om opmerkingen te beperken tot uw expertisegebied.

Include disclaimers

Vermeld disclaimers

Uw meningen zijn belangrijk, en het zijn úw unieke meningen – niet per se die van het bedrijf. Wanneer u gedachten en meningen deelt die betrekking hebben op Xerox, gebruik dan een disclaimer zoals deze: "De posts op deze site zijn mijn eigen posts en vertegenwoordigen niet per se de posities, strategieën of meningen van Xerox."

Protect confidential information

Bescherm vertrouwelijke informatie

Zorg dat u nooit vertrouwelijke of bedrijfseigen informatie van Xerox bekendmaakt of zelfs maar een hint geeft over toekomstig nieuws van Xerox. Dit is een schending van de Gedragscode van Xerox.

Respect the Xerox brand

Respecteer het Xerox merk

Het is medewerkers niet toegestaan social-media-accounts onder het Xerox merk te starten of de Xerox naam of het Xerox logo in sociale-mediaprofielen te gebruiken. De Twitter-handle “@XeroxJohn” is bijvoorbeeld niet toegestaan. Xerox heeft voor elke businessunit een aantal beschikbare social-media-accounts die kunnen worden gebruikt.

Don’t forget about legal sensibilities

Vergeet wettelijke vereisten niet

Respecteer wetten inzake auteursrecht, eerlijk gebruik en financiële openbaarmaking.

Bedankt dat u deze richtlijnen naleeft terwijl u uw waardevolle inzichten en Xerox nieuws online deelt. Social media ontwikkelen zich voortdurend, dus kom regelmatig naar deze site terug om zeker te zijn dat u op de hoogte bent van het nieuwste beleid. Medewerkers die namens Xerox de Xerox accounts beheren, moeten contact opnemen met Xerox Global Social Marketing voor meer informatie.

*In deze richtlijnen verwijst Xerox naar de Xerox Group, die het traditionele Xerox bedrijf en andere Xerox dochterondernemingen omvat. Medewerkers die namens Xerox de Xerox accounts beheren, moeten contact opnemen met Xerox Global Social Marketing voor meer informatie.

Hebt u een vraag? Neem contact met ons op
* Verplichte velden