Marketing Collateral Management

Een typische organisatie heeft geen geïntegreerd proces om de vele stappen in de ontwikkeling van marketingmateriaal te beheren. Wij kunnen helpen door oplossingen te leveren die de marketingefficiëntie bevorderen via effectief beheer van digitale assets en templates.

Essentieel voor elk merk zijn merkrichtlijnen, die de marketingafdeling vaak op dure wijze produceert om de merkconsistentie te handhaven. Merkconsistentie versterkt en verbetert de klantervaring, maar richtlijnen zijn moeilijk te handhaven, bij te werken en af te dwingen. Wanneer communicatiematerialen afzonderlijk worden geproduceerd, kunnen richtlijnen gemakkelijk worden omzeild. Maar wanneer ze worden geautomatiseerd en via sjablonen worden geproduceerd, kunnen richtlijnen voor marketingcommunicatie worden afgedwongen, zodat er weer controle over het merk is. Wij bieden creatieve services om alles samen te voegen. Hier volgen een aantal specifieke manieren waarop we kunnen helpen:

  • Herhaaldelijke taken reduceren door content te centraliseren in variabele sjablonen.
  • De bestaande investering in marketingmateriaal en workflows benutten door sjabloondocumenten te creëren.
  • Sjabloondocumenten 24/7 beschikbaar stellen in een online winkel met marketingmateriaal, zodat er sneller en eenvoudiger documenten van hoge kwaliteit kunnen worden besteld.
  • De time-to-market verkorten door beheerde aanpassing mogelijk te maken, met een prijsstelling per opdracht voor eindgebruikers en geautomatiseerde status- en goedkeuringsmeldingen.
  • Het marketingproces stroomlijnen door dealer- en kanaalmarketing te ondersteunen met goedgekeurd marketingmateriaal. Het marketingmateriaal 24/7 beschikbaar stellen aan partners.
  • Voor elke markt gelokaliseerd, vertaald marketingmateriaal creëren om wereldwijde implementatie te ondersteunen.

 

Mogelijkheden van marketingmateriaalbeheer

  • Sjablooncreatie
  • Merkconsistente output
  • Aanpassing en hosting van digitaal en gecontracteerd gedrukt marketingmateriaal via een online winkel
  • Levering aan en fulfilment naar een klantbestemming
  • Marketingmateriaalondersteuning kan worden toegevoegd aan elektronisch gepubliceerde of niet-gedrukte items voorzien van het klantmerk, zoals merchandise.
  • Lokalisatie en vertaling
  • Wereldwijde levering

 

Casestudie: Distributeur van elektronische onderdelen

Een internationale distributeur van elektronische onderdelen verbeterde zijn wereldwijde merkconsistentie en verkortte de doorlooptijd van zijn catalogusproductie dankzij onze services.

  • We identificeerden, implementeerden en integreerden een best-in-class platform voor productdatabeheer en -publicatie.
  • We ontwierpen een webportal voor het indienen van leveranciersinformatie om de aanlevering van tekst en afbeeldingen van vele verschillende leveranciers te standaardiseren.
  • We centraliseerden de opslag van productdata en -afbeeldingen, en creëerden standaard sjablonen om de merkconsistente catalogusproductie te automatiseren.
  • De productie- en goedkeuringsdoorlooptijden werden verkort van negen maanden tot 13 weken.