
Direct mail campagnes werken nog steeds.
Lees dit onafhankelijke klantverhaal voor een echt voorbeeld.
Direct marketing case study: mail campagne levert een ROI van meer dan 2.000%
Als je naar sommige marketeers luistert, zou je haast denken dat direct marketing campagnes alleen nog maar via email gaan. Maar hard-copy mail heeft nog steeds zijn plaats, vooral wanneer het kan worden gepersonaliseerd en goed geïntegreerd is met een website.
Partou is een in Amsterdam gevestigde organisatie voor kinderopvang waarvan de omzet werd bedreigd door verlaging van de overheidssubsidies. Ze moesten daarom extra kinderen zien in te schrijven. Dat betekende nieuwe ouders proberen te bereiken met een boodschap die voldoende aandacht zou trekken om ze te laten reageren.
Gebaseerd op het grote aantal nieuwe inschrijvingen leverde de door Jubels, een Xerox Premier Partner, ontwikkelde direct mail marketing campagne uiteindelijk een ROI op van meer dan 2.200%. Belangrijke factoren voor dit succes waren:
Gebruik van de naam van het kind of de familienaam om direct aandacht te trekken
Het leveren van een persoonlijke routekaart van het huisadres naar de dichtstbijzijnde Partou vestiging – dit was heel praktische informatie die cruciaal was in het beslissingsproces van de ouders
Een aantrekkelijke incentive om te responderen – wie wil er nou niet een kans om een iPad te winnen?
Het heel eenvoudig maken om te responderen dankzij PURLs en QR codes
Lees het door Podi onafhankelijke geschreven direct marketing case study om te begrijpen hoe en waarom deze campagne zo goed scoorde.
Wie is wie?
Jubels b.v. is een marketing communicatie dienstverlener en drukkerij in Amsterdam en een vooraanstaande en innovatieve Xerox Premier Partner. Met meer dan 110 jaar ervaring in de grafische en communicatie industrie, leveren zij hun klanten effectieve, on –demand, geïntegreerde multi touch direct marketing campagnes
Xerox Premier Partners zijn een netwerk van ‘s werelds meest vooruitstrevende en innovatieve grafische bedrijven met 730 leden in 48 landen op zes continenten. Elke Premier Partner heeft een eigen specifieke expertise en loopt in eigen land vaak voorop bij het gebruik van digitale drukwerk technologieën
PODi is een wereldwijd opererend, door leden gesponsorde non-profit organisatie. Met als doelstelling de vraag te stimuleren naar marketingtoepassingen die worden geproduceerd met behulp van digitale technologieën en zo haar leden te helpen met het bouwen en uitbreiden van succesvolle digitale drukwerkactiviteiten.

Directe marketing
Met innovaties in printtechnologieën, workflowautomatisering en personalisatie, omarmen marketeers direct mail opnieuw als een manier om relevantere, op maat gemaakte communicatie te bereiken.
Verwante Artikelen
How to Say ‘Yes’ to Anything: M&T Printing Group Thrives with Inkjet
Ontario-based print shop can take on any print job now they have added an inkjet digital press to their fleet.
ePrint Expands with the Xerox® Versant® 280 Press and Adaptive CMYK+ Technology.
Learn how ePrint expanded their business with new offerings, and boosted profits by keeping more work in-house, especially offset and metallic stamping processes.
Frisco Independent School District Reconfigures for Growth with Xerox Inkjet.
Frisco Independent School District print shop adds affordable colour with room to grow with inkjet digital presses.
4 Strategies for a more flexible, future-proof print operation
The switch from offset to digital is continuing. Position your print shop for the growth in diverse, short-run jobs.
Keeping embellishment work in-house with Xerox® Iridesse®
Beyond CMYK technology allowed Zuzu Print to keep 100% of their embellishment work in house—resulting in an astonishing 40% gain in profit.
Five Key Challenges for Powering Print Profitability
Learn how the business model for print providers needs to include value, innovation, security and sustainability, not just quality, delivery and price.