Direct marketing case study: mail campagne levert een ROI van meer dan 2.000%

Als je naar sommige marketeers luistert, zou je haast denken dat direct marketing campagnes alleen nog maar via email gaan. Maar hard-copy mail heeft nog steeds zijn plaats, vooral wanneer het kan worden gepersonaliseerd en goed geïntegreerd is met een website.

Partou is een in Amsterdam gevestigde organisatie voor kinderopvang waarvan de omzet werd bedreigd door verlaging van de overheidssubsidies. Ze moesten daarom extra kinderen zien in te schrijven. Dat betekende nieuwe ouders proberen te bereiken met een boodschap die voldoende aandacht zou trekken om ze te laten reageren.

Gebaseerd op het grote aantal nieuwe inschrijvingen leverde de door Jubels, een Xerox Premier Partner, ontwikkelde direct mail marketing campagne uiteindelijk een ROI op van meer dan 2.200%. Belangrijke factoren voor dit succes waren:

  • Gebruik van de naam van het kind of de familienaam om direct aandacht te trekken
  • Het leveren van een persoonlijke routekaart van het huisadres naar de dichtstbijzijnde Partou vestiging – dit was heel praktische informatie die cruciaal was in het beslissingsproces van de ouders
  • Een aantrekkelijke incentive om te responderen – wie wil er nou niet een kans om een iPad te winnen?
  • Het heel eenvoudig maken om te responderen dankzij PURLs en QR codes

Lees het door Podi onafhankelijke geschreven direct marketing case study om te begrijpen hoe en waarom deze campagne zo goed scoorde.

Wie is wie?

Jubels b.v. is een marketing communicatie dienstverlener en drukkerij in Amsterdam en een vooraanstaande en innovatieve Xerox Premier Partner. Met meer dan 110 jaar ervaring in de grafische en communicatie industrie, leveren zij hun klanten effectieve, on –demand, geïntegreerde multi touch direct marketing campagnes

Xerox Premier Partners zijn een netwerk van ‘s werelds meest vooruitstrevende en innovatieve grafische bedrijven met 730 leden in 48 landen op zes continenten. Elke Premier Partner heeft een eigen specifieke expertise en loopt in eigen land vaak voorop bij het gebruik van digitale drukwerk technologieën

PODi is een wereldwijd opererend, door leden gesponsorde non-profit organisatie. Met als doelstelling de vraag te stimuleren naar marketingtoepassingen die worden geproduceerd met behulp van digitale technologieën en zo haar leden te helpen met het bouwen en uitbreiden van succesvolle digitale drukwerkactiviteiten