Naar hoofdinhoudKlik om onze Toegankelijkheidsverklaring te lezen of neem contact met ons op als u vragen over toegankelijkheid heeft.

Aerial view of the city of Dhaka, Bangladesh

Hoe Xerox de overheid van Bangladesh hielp bevolkingsgegevens vast te leggen, op te slaan en te analyseren

Bangladesh is één van de tien dichtstbevolkte landen ter wereld. In recente jaren heeft het land enorme economische groei meegemaakt, deels dankzij de ingebruikname van nieuwe technologieën. Als gevolg daarvan wordt het leven van miljoenen mensen in Bangladesh getransformeerd door het overheidsinitiatief 'Digital Bangladesh Vision by 2021' om het technologiegebruik in het hele land te verhogen. Een belangrijk onderdeel van Digital Bangladesh was een grootschalig censusproject, de National Household Database, dat Xerox en zijn lokale partner IOE (Bangladesh) Ltd. hielpen te leveren.

Xerox en IOE werden in de arm genomen om de National Household Database op te bouwen. Aan de kern van het project stond de vraag: Hoe kunnen gegevens op zo'n enorme schaal worden vastgelegd, opgeslagen en beheerd?

Samen verzamelden Xerox, IOE en het Bangladesh Bureau of Statistics (BBS) informatie over de bevolking van meer dan 160 miljoen mensen van Bangladesh om vast te stellen wie toegang tot basisvoorzieningen heeft, waaronder elektriciteit, watertoevoer en meubels. De overheid kan dan, met financiële steun van de Wereldbank, de National Household Database gebruiken om vast te stellen wie de openbare-veiligheidsprogramma's van het land nodig heeft en hoe ze de juiste steun aan de bevolking kunnen bieden.

"De overheid van Bangladesh vroeg ons een enquête te maken die naar elk huishouden in het land zou worden gestuurd met vragen over de leefomstandigheden", aldus Dave Nesbitt, Xerox Global Lead, Services voor vastlegging en content. "De vereiste was een enquête te ontwerpen die inwoners van Bangladesh thuis aan de deur konden invullen, waarna Xerox die informatie kon scannen en een database kon ontwikkelen die het Bangladesh Bureau of Statistics kon gebruiken voor zijn sociale programma's." Hoewel dit het eerste project was dat Xerox in Bangladesh leverde, heeft Xerox een succesvol trackrecord in het werken met overheidsinstanties op meerdere continenten.

Gedurende 18 maanden werkten meer dan 350 mensen van Xerox, IOE en het BBS in shifts aan het project. De censusgegevensverzamelaars reisden van deur tot deur met papieren enquêtes – van de 45 miljoen geprinte enquêtes werden er ongeveer 37,5 miljoen ingevuld. "Aangezien Bangladesh een ontwikkelingsland is, wilde de overheid vooral meer informatie hebben over welke basisvoorzieningen (zoals woningkenmerken, bezittingen, en gegevens over de leden van elk huishouden) er beschikbaar zijn in de huishoudens van de inwoners", aldus Nesbitt.

De verzamelde informatie was zeer vertrouwelijk, dus de hele scantaak vond plaats in het productiecentrum van het BBS. Zodra de documenten waren gescand, werd het DocuShare® systeem voor contentbeheer van Xerox gebruikt om de enquêteafbeeldingen te uploaden naar een virtuele database, waar de informatie georganiseerd, gemeten en veilig opgeslagen kon worden. Gezien de enorme hoeveelheid documenten die werd verwerkt, voegde Xerox ook een in-document trackingtool toe om het algehele productieproces te bewaken. (Vóór deze census van 2017-2018 werden de censusgegevens over huishoudens in Bangladesh in fysieke vorm opgeslagen door het BBS.)

Nauwkeurigheid was van het grootste belang voor het project. Alle gegevens uit het veld moesten worden gevalideerd tegen de API's van het nationale identiteits- en geboorteregister van Bangladesh. En de technologie moest worden aangepast. Xerox ontwikkelde een woordenboek om de namen die in het Engels waren geschreven, over te zetten in het Bengaals.

In totaal werden er 76 miljoen documentafbeeldingen verwerkt.

"We waren onder de indruk van Xerox's vermogen om een programma op zo'n gigantische schaal te leveren, en van hun technische knowhow, indrukwekkende begrip van processen en geleerde lessen voor toekomstige projecten."

– Mohammed Shafiul Alam, Project Director (Additional Secretary), Bangladesh Bureau of Statistics

Meer succesverhalen van klanten bekijken

Are You a Piler or a Filer? YouTube Video
Taking a picture on a phone of a piece of paper.

Beheer gegevensvastlegging en bedrijfsprocessen effectiever

Herdefinieer de manier waarop u fysieke en elektronische gegevens vastlegt met onze Capture and Content Services. Dankzij krachtige AI en machine learning kunt u gegevens uit digitale of fysieke documenten automatisch vastleggen en valideren.

Happy woman using a laptop

Enquête resultaten

Hoe ziet de toekomst van werk eruit? [in het Engels]

Vastlegging en content nader bekeken

Verken pdf‘s, video‘s, infographics en meer over dit onderwerp.

Verwante Artikelen

  • Windmills along a river and green farm fields

    158 jaar oude Land Registry in Engeland gebruikt Xerox technologie om gegevens te digitaliseren

    Xerox speelt een belangrijke rol in het beschermen van de integriteit van het digitale Land Registry voor Engeland en Wales.

  • Clock tower above BBVA Bank in Argentina

    Kan een bank echt papierloos worden?

    Zie hoe de oudste particuliere bank van Argentinië papieren onboarding-formulieren elimineert met behulp van Xerox® services voor vastlegging en content.

Delen