• Van drukker naar marketingdienstverlener

Van drukker naar marketingdienstverlener

De rol van de digitale drukker is aan het veranderen. Door flinterdunne marges en vlijmscherpe concurrentie moeten drukkers nieuwe manieren vinden om de klant tevreden te houden en ondertussen ook nog een goed belegde boterham te verdienen.

Veel drukkers hebben ontdekt dat ze niet alleen drukwerk, maar ook marketing in hun dienstenportfolio moeten opnemen. Dat vormt niet alleen een mooie kans om de winstgevendheid van het bedrijf te verbeteren, maar ook om de relatie met de klant fundamenteel te veranderen. Je bewijst aan je klant dat je niet alleen marketingcampagnes kunt uitvoeren, maar ook advies biedt bij strategische keuzes en het ontwikkelen van marketingcampagnes.

Onze nieuwe SlideShare laat zien hoe je deze kans optimaal kunt benutten. Ook lees je ervaringen van drukkers die de overstap van drukker naar marketingdienstverlener al hebben gemaakt:

Wilt u meer weten over dit onderwerp te lezen?